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11.03.2012, 11:09:24 via Website
11.03.2012 11:09:24 via Website
Vorab die E-Mail:
Sat, 10 Mar 2012 16:29:34 -0800 (PST)
Received: by 10.142.157.* with HTTP; Sat, 10 Mar 2012 16:29:34 -0800 (PST)
Date: Sun, 11 Mar 2012 01:29:34 +0100
Message-ID: <CAPEx+vRAoUCbLudcGE5pUk6xpzpjtUcAdVTpaZi+WA4q9Hob1A@mail.gmail.com>
Subject: Notification From Google Play
From: "Android Market Support" <androidmarketspams @ gmail.com>
Hi,
This is a notification that the application, [HIER STEHT DER APPNAME], with package [HIER STEHT DIE PACKAGE-ID] should be removed from Google Play in 2 business day due to a violation of the Developer Content Policy. For specific details regarding this particular violation, please see the Spam and Placement in the Store section of our Content Policy. In case the application is not removed, the Google Play publisher account will be suspended.
Please review the Content Policies, Developer Distribution Agreement, and Business and Program Policies before you create or upload additional applications. Please also consult our guidelines on rating your application.
Please be advised that violations may result in a suspension of your Google Play Publisher account, and may also result in actions, including possible suspension, taken against any associated Google Play Publisher, AdSense, Google Checkout, or AdMob accounts.
To get additional information visit the Google Play Help Center.
We appreciate your assistance in providing a relevant and accurate application discovery experience for Google Play users.
Thanks,
The Google Play Team
Punkte die mich stutzig machen:
- Der Absender, seit wann versendet Google über eine „gmail“-Adresse? Für gewöhnlich kommen Nachrichten doch von „@google.com“.
- Der Empfänger entspricht der im Market für den Nutzer ersichtlichen E-Mail-Adresse, nicht aber der im Developer-Profil hinterlegten.
- Die HTML-Ansicht der E-Mail (in diesem Blogposting nicht zu sehen) weißt aufgrund der mitten im Text wechselnden Schriftart hin, dass hier von einer anderen Webseite kopiert wurde.
- Was mich aber am meisten misstrauisch macht ist die Tatsache, dass die App noch nicht automatisch gelöscht, sondern mir ZWEI ARBEITSTAGE hierzu eingeräumt wurden (im Netz lese ich von dieser Vorgehensweise NULL => nur einer E-Mail nach automatischer Löschung).
Meine Vermutung: Die „Konkurrenz“ versucht mich los zu werden. Wird schon jemand so doof sein und auf das Spiel eingehen, statt den ganzen Account zu riskieren und die App freiwillig entfernen.
Eure Meinungen dazu?
— geändert am 11.03.2012, 13:30:09
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